czwartek, 11 maja 2017

Miało być dłużej, ale zostało tylko Stara Białka - Lubawka

Trasa: Stara Białka  Zadzierna (724 m.n.p.m.)  Bukówka  Lubawka (8 pkt GOT), czas przejścia wg mapy 1h 45 min (7 km)

Wycieczka z 02.05.2017
Tego dnia mieliśmy iść o wiele dłużej, bo aż do Krzeszowa, jednak ze względów chorobowych musieliśmy skrócić trasę. Przeszliśmy zatem tyle, na ile były siły, a kolejną ratę GSS zaczniemy od nieszczęsnej Lubawki.
Dzień zaczynamy w Starej Białce. Jest deszczowo i ponuro, jednak chodzenie w takich warunkach również ma swoje plusy - przynajmniej nie jest gorąco. Początek trasy to asfaltowa droga. Idzie się nią dosyć szybko, więc niebawem docieramy do wsi Paprotki, gdzie droga zmienia się w błotnistą gruntówkę. Brniemy w błocie aż do skraju lasu, gdzie dróżka zwęża się i dosyć stromo pnie się aż do szczytu Zadziernej (724 m.n.p.m.). Na Zadziernej znajduje się nawet punkt widokowy z barierką, z którego ponoć rozpościera się piękny widok na Jezioro Bukowskie, ale niestety nie jest nam dane go oglądać. Jest tak mglisto, że nie widać absolutnie nic. Szkoda.

Na szczycie Zadziernej
Zejście z Zadziernej również jest strome, jednak dosyć krótkie. W lesie ujawniają się pozytywne strony chodzenia we mgle - las wygląda bajkowo.

Widoków nie ma, ale mglisty las zawsze ładny
Ładna roślinka też się zawsze znajdzie
Z błotnistej drogi schodzimy wprost do Bukówki skąd asfaltem dochodzimy do dość ruchliwej szosy. Niestety drogą tą szlak prowadzi aż do Lubawki i nie jest to przyjemny fragmenty. Przy szosie nie ma chodnika, samochody pędzą bardzo szybko. Na szczęście bezpiecznie docieramy do Lubawki, gdzie kończymy drugą ratę GSS.