wtorek, 9 maja 2017

Trzeci dzień - z Czarnowa do Starej Białki

Trasa: Czarnów  Rozdroże pod Bobrzakiem  Przełęcz pod Wilkowyją  Szarocin  Świerczyna (700 m. n.p.m.)  Stara Białka (11 pkt GOT), czas przejścia wg mapy 3h 40 min (10,2 km)

Wycieczka z 01.05.2017
Kolejną część wędrówki rozpoczynamy w Czartaku skąd niebieskim szlakiem dojść musimy do Rozdroża pod Bobrzakiem. Asfaltem lekko w górę dochodzimy do rozdroża, gdzie droga zmienia się w gruntową i lasem prowadzi na zbocza Wilkowyi.

Zaraz za Rozdrożem pod Bobrzakiem
Trasa jest łagodna i przyjemna, więc szybko dochodzimy do Przełęczy pod Wilkowyją. Tu popełniamy ogromne faux pas, gdyż gubimy szlak. Zwiedzeni pięknymi polanami biegniemy przed siebie zamiast skręcić wzdłuż lasu.

Zwiodły nas piękne polany
Uratowała nas na szczęście aplikacja z telefonie, dzięki której wróciliśmy na czerwony szlak i weszliśmy na Liściastą. Dalej łagodną leśną drogą szlak biegnie aż do wsi Szarocin, w której, o dziwo, znajdował się otwarty sklep, który poratował nas zimną Colą.

Widok z szarocińskiej drogi
Szarocińską drogą idziemy aż do zboczy Rudzianki, gdzie szlak ostro odbija w las. Robi się stromo i naprawdę ciężko. Podejście na Świerczynę (700 m. n.p.m.) naprawdę nas zaskakuje, bo trzeba się ostro namęczyć, żeby wejść na ten niepozorny szczyt. Szczyt okazał się niewielką polanką z prześwitem wśród drzew, dzięki któremu ujrzeliśmy bardzo ładny widok na Jezioro Bukowskie.

Na Świerczynie
Świerczyna przyjemna
Po chwili postoju ruszamy dalej. Zejście początkowo jest równie strome co wejście, jednak szybko łagodnieje, bo dochodzimy do zbocza kolejnego wzniesienia - Chełmczyka. Jego zboczami schodzimy łagodnie w dół aż do asfaltowej drogi prowadzącej do Starej Białki. Do naszego noclegu musimy odbić ze szlaku ok. 1,5 km, jednak okazuje się, że było warto, bo nocleg Dwa Dęby okazał się super odkryciem, a po strasznym Czartaku było tam wręcz fantastycznie.